NO POTS DORMIR?

El nostre ritme de vida ens ovejas-dormirpot provocar alteracions del son. Es considera que una persona pateix insomni si triga més de trenta minuts en adormir-se o dorm menys de sis hores. Aquesta situació pot ser ocasional (no més de quatre setmanes) o crònica si passa d’aquest període.

Les causes de l’insomni poden ser diverses: canvis freqüents d’horari, canvis en els hàbits de consum de cafè, alcohol o tabac; a nivell orgànic els dolors o el malestar corporal també poden causar insomni (en molts casos de manera crònica) i, per últim, les causes més freqüents, les psicològiques: estrès, problemes afectius o laborals….

I, és clar, l’insomni té unes conseqüències molt negatives per al nostre organisme: manca de concentració, canvis d’humor, disminució de la capacitat de reacció o problemes de memòria.

En casos d’insomni ocasional (no més de quatre setmanes) podem recórrer a remeis naturals: infusions de valeriana, de flor o fulles de taronger, fer un bany calent amb espígol, oli essencial de sàlvia o de taronger. També podem aromatitzar els coixins amb eucaliptus, flor de taronger o camamilla. A més també es recomanable treballar tècniques de relaxació i adequar la dieta evitant excitants, sucres i alcohol per sopar;en canvi potenciar la ingesta de peix blau, enciam i altres vegetals de fulla verda, carn magra, llet descremada i cereals, principalment civada.

Quan l’insomni deixa de ser ocasional, cal posar-se en mans d’un especialista i cercar la teràpia i, si escau, la medicació adequades. Tanmateix podem complementar el tractament amb tècniques de relaxació, exercici físic durant el dia, massatges, reflexologia podal, auirculoteràpia o reiki.oli_dormir

Recordeu, dormir bé és tan important per l’organisme com una bona dieta o la pràctica regular d’exercici; i a més és el tractament de bellesa més eficaç .

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

*